Assistansen

    Avinor leverer ein profesjonell og kundeorientert assistanse til passasjerar med funksjonshemming eller redusert mobilitet.

    Dame som assisterer ei anna dame i rullestol ut av flyet. Vi ser dei gjennom vindaugsruta i overgangen mellom flyet og terminalen.

    Nyttig informasjon

    1. Bestill assistanse hos flyselskapet ditt eller reisebyrået ditt

      Bestill assistanse samtidig med flyreisa hos flyselskapet eller reisebyrået, slik at alle relevante partar blir informerte. Du kan leggje til assistanse ved å kontakte flyselskapet eller reisebyrået etter bestilling.

    2. Bestill minst 48 timar før avreise

      Bestill seinast 48 timar før avreise. Viss du gløymer det, kan du be om hjelp ved ankomst, men vi kan ikkje garantere umiddelbar hjelp.

    3. Alle må gjennom tryggleikskontrollen

      Alle må gjennom metalldetektor. Bruker du rullestol eller har implantat, blir kontrollen utført manuelt. Høyreapparat kan passere metalldetektoren trygt.

    4. Forklar behova dine godt

      Oppgje spesifikke behov ved billettbestilling, til dømes; assistanse til boarding og bagasjehandtering, om du har med bærbart oksygenutstyr, behov for rullestol (manuell eller elektrisk), om du har nedsett syn eller høyrsel (inkludert førarhund), om du har behov for ledsaging på flyplassen.

    5. Avtal møteplass på førehand

      Hugs å avtale kvar du har behov for at assistansetenesta møter deg. Då kan vi lettare sørgje for at du får alle behova dine dekte og kan assistere deg trygt fram.

    6. Møt opp på flyplassen i god tid

      Ankom flyplassen 2 timar før avgang for reiser i Noreg og Schengen, og 2,5 timar for reiser utanfor Schengen. Vi anbefaler å leggje til ein time for innsjekking.

    Kirkenes lufthamn sin assistanseteneste

    Assistansetenesta på Kirkenes lufthamn blir levert av:
     
    Widerøe Ground Handling
     

    Kva gjeld for ulike funksjonshemmingar:

    Rørslehemma

    Gi melding når du bestiller flybillett om du er avhengig av rullestol eller ikkje, informer òg om

    • du skal ha med eigen rullestol, og om den er elektrisk eller manuell 
    • du treng assistanse ut til flyet og om bord
    • du treng å gå om bord før andre passasjerar
    • du treng å låne tekniske hjelpemiddel, t.d. rullator eller rullestol
    Synshemming

    Om du reiser med førarhund, må du informere om dette ved bestilling av reisa. Førarhunden kan vere med i kabinen kostnadsfritt, med mindre andre passasjerar har oppgitt allergi og kabinen er stengt for dyr. Hugs å ta med naudsynte helsedokument som viser at hunden er frisk.

    Blinde kan reise utan følgjeperson i opptil fire timar. Om du er døvblind, må du ha følgjeperson på flyreisa. Nokre flyselskap gjev redusert pris for naudsynt følgjeperson/assistent, så hugs medisinsk stadfesting.

    Høyrehemming

    Nokre flyplassar har teleslynger ved innsjekkingsskrankane; set høyreapparatet i stilling   'T'.  

    Informer flyselskapspersonalet om din nedsette høyrsle slik at dei kan gi riktig hjelp. Ved innsjekking må du avtale korleis du får informasjon om flyavgangar og forseinkingar. For å få informasjon og ledsaging om bord i flyet, må dette avtalast ved innsjekking. 

    Er du døvblind, må du ha ledsagar på flyreisa. Nokre flyselskap tilbyr redusert pris for nødvendig ledsager/assistent, så hugs medisinsk stadfesting.

    Astma og allergi

    Informér flyselskapet ved bestilling hvis du har allergi mot dyr, slik at flyet kan stengast for dyr, inkludert førarhundar, med mindre det allereie er bestilt plass for dei. Den som bestiller først får plass.

    Hvis du har allergi mot mat eller har diabetes, må du også gi beskjed ved bestilling. Lufta om bord skiftast kontinuerleg, og det skal alltid vere godt klima, sjølv med mange passasjerar.

    Hjarte-/lungsjukdom

    Medisinsk oksygen:
    Har du behov for oksygen under flyreisa, må du informere flyselskapet seinast 48 timar før avreise, helst ved bestilling. Nokre flyselskap lèt deg ta med eigne, godkjente oksygensylindrar, medan andre krev bruk av flyselskapet sine flasker. I akutte situasjonar kan du få tilgang til ein del av flyet si naudbeholding. 

    Om du planlegg å bruke oksygen ved destinasjonen, kan du ta med tomme beholdarar i innsjekka bagasje.

    Stomiopererte

    Om du som stomipasient treng assistanse, spesielt gjennom tryggingskontrollen, kan du bestille hjelp ved avgang med koden «Meet and Assist».

    Assistanse-tjenesten gir informasjon til både deg og tryggingspersonellet.

    Når du møter assistansepersonellet, informer dei om at du er stomipasient, kva type stomi du har, og eventuelt kvar på magen ho er, samt om du treng assistanse gjennom tryggingskontrollen.

    Usynlege funksjonshemmingar

    Passasjerar med usynlege funksjonshemmingar kan bestille assistanse for ei enklare reise. Dette kan vere viktig for personar med intellektuelle eller kognitive hemningar som ADHD, autisme, språk- og hørselsnedsetjingar, eller demens. For å få hjelp må du bestille assistanse ved billettbestilling eller seinast 48 timar før avreise. 

    Bruk koden DPNA, som står for "Disabled passenger with intellectual or developmental disability needing assistance," ved registrering

    Ofte stilte spørsmål

    Her finn du spørsmål og svar om assistansetenesta på Avinor sine flyplassar. 

    Eg klarer meg sjølv, men treng ein rullestol. Kan eg låne ein?

    Ja, vi har rullestolar utplasserte på alle flyplassar, og du står fritt til å låne ein av  desse til bruk inne på flyplassområdet.  

    Eg vil helst at eit familiemedlem eller ein ven hjelper meg, er det mogleg?

    Ja, når du sjekkar inn eller på assistansepunktet i avgangshallen kan du be om å få utstedt eit ledsagerbevis. Dette gir ein ikkje-reisande moglegheit til å følgje deg heilt fram til gate. Dette er berre eit alternativ dersom du klarer deg på eiga hand frå gate til du sit i setet om bord i flyet. Dersom du treng hjelp med ombordstiging må du bestille assistanse. 

    Kan eg få hjelp til å handle eller vere på restaurant på flyplassen?

    Assistansetenesta kan hjelpe deg til butikken eller serveringsstaden, men kan ikkje handle eller ete saman med deg. Før boarding vil assistanseagenten møte deg på ein avtalt stad. 

    Kan assistanse-agenten hjelpe meg på toalettet?

    Assistansetenesta kan følgje deg til toalettet, men kan ikkje følgje deg inn på toalettet og hjelpe deg der. Dersom du treng denne typen hjelp anbefaler vi at du reiser med ein ledsager. 

    Kan assistansetenesta hjelpe med medisinske tenester på reisa?

    Nei, medisinske tenester er ikkje noko assistansetenesta kan tilby.  

    Vil same assistanse-agent følgje meg gjennom heile mi reise?

    Vi prøver å få til dette, men ofte er dette vanskeleg i praksis, spesielt i travle periodar.  

    Kan eg kontakte assistansetenesta under assistansen?

    Telefonnummeret til assistansetenesta finn du på nettsida til den enkelte lufthamn under “På flyplassen/Assistansetenesta”.  

    Kva gjer eg dersom assistansetenesta ikkje kom til avtalt tid?

    Ring assistansetenesta. Telefonnummeret til assistansetenesta finn du på nettsida til den enkelte lufthamn under “På flyplassen/Assistansetenesta”.  

    Kan assistansetenesta bere håndbagasjen min?

    Nei, assistansetenesta skal primært hjelpe deg og har ikkje høve til å bere bagasje i tillegg. 

    Eg må ha med medisinane mine på reisa mi, kva reglar gjeld?

    Vi tilrår å legge nødvendige medisinar i handbagasjen. Har du behov for å ta med medisinsk utstyr om bord informerer du flyselskapet ved innsjekking.

    Ved reiser innanfor EØS kan du ta med legemiddel til personleg medisinsk behov tilsvarande eitt års forbruk. Reiser du til land utanfor EØS er grensa tre månader. 

    • Legemiddel med narkotiske verkestoff kan medbringast til ditt personlege medisinske behov for inntil 1 vekes/30 dagers forbruk.
    • Legemiddel som vert rekna som dopmidlar kan medbringast til ditt personlege medisinske behov for inntil 30 dagers forbruk. 

    Tollvesenet i landet du reiser til vil krevje at du kan dokumentere at legemidla er til ditt personlege medisinske behov.

    Vår forplikting

    Vi tilbyr trygg, sikker og punktleg assistanse frå ankomst på lufthamna til flyet, og frå fly til flyplass. Vår teneste vert levert i samsvar med EU-regulativet (EC) No. 1107/2006 og forskrift om universell utforming av lufthamner.

    Dersom du ikkje har førehandsbestilt assistanseteneste, kan du måtte vente opptil 30 minutt før du får hjelp. Utan førehandsbestilling for ankomst kan du måtte vente i flyet til ein ledig agent er tilgjengeleg for å hjelpe deg.