Assistansen
Avinor leverer ein profesjonell og kundeorientert assistanse til passasjerar med funksjonshemming eller redusert mobilitet.

Nyttig informasjon
Bestill assistanse hos flyselskapet ditt eller reisebyrået ditt
Bestill assistanse samtidig med flyreisa hos flyselskapet eller reisebyrået, slik at alle relevante partar blir informerte. Du kan leggje til assistanse ved å kontakte flyselskapet eller reisebyrået etter bestilling.
Bestill minst 48 timar før avreise
Bestill seinast 48 timar før avreise. Viss du gløymer det, kan du be om hjelp ved ankomst, men vi kan ikkje garantere umiddelbar hjelp.
Alle må gjennom tryggleikskontrollen
Alle må gjennom metalldetektor. Bruker du rullestol eller har implantat, blir kontrollen utført manuelt. Høyreapparat kan passere metalldetektoren trygt.
Forklar behova dine godt
Oppgje spesifikke behov ved billettbestilling, til dømes; assistanse til boarding og bagasjehandtering, om du har med bærbart oksygenutstyr, behov for rullestol (manuell eller elektrisk), om du har nedsett syn eller høyrsel (inkludert førarhund), om du har behov for ledsaging på flyplassen.
Avtal møteplass på førehand
Hugs å avtale kvar du har behov for at assistansetenesta møter deg. Då kan vi lettare sørgje for at du får alle behova dine dekte og kan assistere deg trygt fram.
Møt opp på flyplassen i god tid
Ankom flyplassen 2 timar før avgang for reiser i Noreg og Schengen, og 2,5 timar for reiser utanfor Schengen. Vi anbefaler å leggje til ein time for innsjekking.
Kirkenes lufthamn sin assistanseteneste
Kva gjeld for ulike funksjonshemmingar:
Gi melding når du bestiller flybillett om du er avhengig av rullestol eller ikkje, informer òg om
- du skal ha med eigen rullestol, og om den er elektrisk eller manuell
- du treng assistanse ut til flyet og om bord
- du treng å gå om bord før andre passasjerar
- du treng å låne tekniske hjelpemiddel, t.d. rullator eller rullestol
Om du reiser med førarhund, må du informere om dette ved bestilling av reisa. Førarhunden kan vere med i kabinen kostnadsfritt, med mindre andre passasjerar har oppgitt allergi og kabinen er stengt for dyr. Hugs å ta med naudsynte helsedokument som viser at hunden er frisk.
Blinde kan reise utan følgjeperson i opptil fire timar. Om du er døvblind, må du ha følgjeperson på flyreisa. Nokre flyselskap gjev redusert pris for naudsynt følgjeperson/assistent, så hugs medisinsk stadfesting.
Nokre flyplassar har teleslynger ved innsjekkingsskrankane; set høyreapparatet i stilling 'T'.
Informer flyselskapspersonalet om din nedsette høyrsle slik at dei kan gi riktig hjelp. Ved innsjekking må du avtale korleis du får informasjon om flyavgangar og forseinkingar. For å få informasjon og ledsaging om bord i flyet, må dette avtalast ved innsjekking.
Er du døvblind, må du ha ledsagar på flyreisa. Nokre flyselskap tilbyr redusert pris for nødvendig ledsager/assistent, så hugs medisinsk stadfesting.
Informér flyselskapet ved bestilling hvis du har allergi mot dyr, slik at flyet kan stengast for dyr, inkludert førarhundar, med mindre det allereie er bestilt plass for dei. Den som bestiller først får plass.
Hvis du har allergi mot mat eller har diabetes, må du også gi beskjed ved bestilling. Lufta om bord skiftast kontinuerleg, og det skal alltid vere godt klima, sjølv med mange passasjerar.
Medisinsk oksygen:
Har du behov for oksygen under flyreisa, må du informere flyselskapet seinast 48 timar før avreise, helst ved bestilling. Nokre flyselskap lèt deg ta med eigne, godkjente oksygensylindrar, medan andre krev bruk av flyselskapet sine flasker. I akutte situasjonar kan du få tilgang til ein del av flyet si naudbeholding.
Om du planlegg å bruke oksygen ved destinasjonen, kan du ta med tomme beholdarar i innsjekka bagasje.
Om du som stomipasient treng assistanse, spesielt gjennom tryggingskontrollen, kan du bestille hjelp ved avgang med koden «Meet and Assist».
Assistanse-tjenesten gir informasjon til både deg og tryggingspersonellet.
Når du møter assistansepersonellet, informer dei om at du er stomipasient, kva type stomi du har, og eventuelt kvar på magen ho er, samt om du treng assistanse gjennom tryggingskontrollen.
Passasjerar med usynlege funksjonshemmingar kan bestille assistanse for ei enklare reise. Dette kan vere viktig for personar med intellektuelle eller kognitive hemningar som ADHD, autisme, språk- og hørselsnedsetjingar, eller demens. For å få hjelp må du bestille assistanse ved billettbestilling eller seinast 48 timar før avreise.
Bruk koden DPNA, som står for "Disabled passenger with intellectual or developmental disability needing assistance," ved registrering
Ofte stilte spørsmål
Her finn du spørsmål og svar om assistansetenesta på Avinor sine flyplassar.
Ja, vi har rullestolar utplasserte på alle flyplassar, og du står fritt til å låne ein av desse til bruk inne på flyplassområdet.
Ja, når du sjekkar inn eller på assistansepunktet i avgangshallen kan du be om å få utstedt eit ledsagerbevis. Dette gir ein ikkje-reisande moglegheit til å følgje deg heilt fram til gate. Dette er berre eit alternativ dersom du klarer deg på eiga hand frå gate til du sit i setet om bord i flyet. Dersom du treng hjelp med ombordstiging må du bestille assistanse.
Assistansetenesta kan hjelpe deg til butikken eller serveringsstaden, men kan ikkje handle eller ete saman med deg. Før boarding vil assistanseagenten møte deg på ein avtalt stad.
Assistansetenesta kan følgje deg til toalettet, men kan ikkje følgje deg inn på toalettet og hjelpe deg der. Dersom du treng denne typen hjelp anbefaler vi at du reiser med ein ledsager.
Nei, medisinske tenester er ikkje noko assistansetenesta kan tilby.
Vi prøver å få til dette, men ofte er dette vanskeleg i praksis, spesielt i travle periodar.
Telefonnummeret til assistansetenesta finn du på nettsida til den enkelte lufthamn under “På flyplassen/Assistansetenesta”.
Ring assistansetenesta. Telefonnummeret til assistansetenesta finn du på nettsida til den enkelte lufthamn under “På flyplassen/Assistansetenesta”.
Nei, assistansetenesta skal primært hjelpe deg og har ikkje høve til å bere bagasje i tillegg.
Vi tilrår å legge nødvendige medisinar i handbagasjen. Har du behov for å ta med medisinsk utstyr om bord informerer du flyselskapet ved innsjekking.
Ved reiser innanfor EØS kan du ta med legemiddel til personleg medisinsk behov tilsvarande eitt års forbruk. Reiser du til land utanfor EØS er grensa tre månader.
- Legemiddel med narkotiske verkestoff kan medbringast til ditt personlege medisinske behov for inntil 1 vekes/30 dagers forbruk.
- Legemiddel som vert rekna som dopmidlar kan medbringast til ditt personlege medisinske behov for inntil 30 dagers forbruk.
Tollvesenet i landet du reiser til vil krevje at du kan dokumentere at legemidla er til ditt personlege medisinske behov.
Vår forplikting
Vi tilbyr trygg, sikker og punktleg assistanse frå ankomst på lufthamna til flyet, og frå fly til flyplass. Vår teneste vert levert i samsvar med EU-regulativet (EC) No. 1107/2006 og forskrift om universell utforming av lufthamner.
Dersom du ikkje har førehandsbestilt assistanseteneste, kan du måtte vente opptil 30 minutt før du får hjelp. Utan førehandsbestilling for ankomst kan du måtte vente i flyet til ein ledig agent er tilgjengeleg for å hjelpe deg.