Avfall
For å redusere avfallsmengda ved Oslo lufthamn jobbar vi aktivt med å redusere mengda avfall samt kjeldesorterer og gjenbrukar der vi kan.
Med eit stort tal passasjerar som passerer gjennom Oslo lufthamn, og med over 20.000 tilsette, blir det mykje avfall som skal handterast kvar einaste dag. Derfor gjer vi det vi kan for å få ned mengda avfall totalt sett, og optimalisere andelen sortert avfall.
Det er viktig for oss at avfallshandteringa bidreg positivt til profileringa av flyplassen. Derfor må renovasjon gjerast på ein slik måte at moglege konfliktar med andre funksjonar på flyplassen blir reduserte. Dei ulike aktivitetane frå avfallskjelde til sluttbehandling må derfor vere koordinerte og systematiserte på ein oversiktleg måte, og ansvaret for dei ulike aktivitetane må plasserast på rett stad.
Felles renovasjonsordning
Vi har etablert ein felles renovasjonsordning for alle aktørane på flyplassen, det vil seie flyselskap, handlingsselskap, catering-verksemder, cargo, leigetakarar, butikkar, serveringsstader, passasjerar og Oslo lufthamn. Avfall frå utbyggingsprosjektet og anna byggje- og anleggsaktivitet utført av eksterne blir imidlertid handtert separat.
Kjeldesortering og gjenbruk
Det er godt tilrettelagt for kjeldesortering av avfallet, og det finst over 80 returpunkt og miljøstasjonar rundt om på flyplassen. Avfallet blir levert vidare til materialgjenvinning eller energigjenvinning.
Vi har spesielt fokus på å sikre at farleg avfall blir handtert forsvarleg.
Dette blir samla inn separat, deklarert og levert til godkjente mottak for farleg avfall.Inntekter frå innsamling av drikkevareemballasje frå flya og frå publikumsområda på flyplassen blir gitt til veldedige formål.
Airport Food Bank - eit samarbeid mellom Oslo lufthamn og serveringseiningar på lufthamna om å donere overskottsmat
Regjeringa har kome med eit forslag til ei matsvinnlov, der det mellom anna blir foreslått krav til heile matbransjen om å gjere tiltak for å redusere matsvinn. Avinor har som mål å kontinuerleg redusere matsvinn og vere ein pådrivar for at uselt mat skal gå til nytte, til dømes via donasjon. Her på Oslo lufthamn har vi ein ambisjon om at null etande mat blir kasta. Mange av serveringsstadene og kioskane våre er proaktive og jobbar aktivt for å førebygge matsvinn og saman sikrar at eventuell overskottsmat blir eten opp i staden for å bli kasta.
Sidan oktober 2022 har vi hatt eit pilotprosjekt der eit utval av serveringsstader i Terminalen ein dag i veka donerte uselde bakevarer til veldedighet. Over tid blei ordninga utvida med kjølekapasitet som gjorde det mogleg å samle inn også kjølevarer.
Fleire serveringseiningar er i dag med, og det blir samla inn overskottsmat to dagar i veka. To veldedigheitsorganisasjonar hentar så maten her på lufthamna og deler den vidare ut til vanskelegstilte. Med dette sikra vi at 2,2 tonn mat blei eten i staden for å bli kasta i 2024.