Å drive butikk på en Avinor-lufthavn er en stor mulighet for å nå ut til millioner av passasjerer. Vet du at Avinor var vertskap for 54 millioner passasjerer i 2019, der 28 millioner besøkte Oslo lufthavn, og 6 millioner besøkte Bergen Lufthavn?
Med reisende som representerer det store mangfoldet i Norge og resten av verden – fra forretning- til fritidsreisende, innenlands- og utenlandsflyvninger, unge og gamle – dette er din mulighet til å tilby dem tjenester og produkter så bra som bare du kan.
Når du driver et kommersielt konsept på en flyplass, vil du bli del av et økosystem som er optimalisert rundt å ikke bare gi passasjerene det de vil ha, men også å engasjere dem, på deres vei for å hurtig nå sitt neste fly. Som en del av dette er «fart» en suksessfaktor. Å drive et kommersielt konsept på en flyplass krever at man evner å håndtere store volumer av kunder på kort tid, og vi anbefaler at du bygger ditt konsept rundt dette. Fra å fange de reisendes oppmerksomhet når de skynder seg mot sin gate, til utvalget av produkter, produktpresentasjon, leveranser og utsjekksopplevelse.
Å håndtere hundrevis eller tusenvis av kunder hver dag kan være utfordrende, men for det riktige teamet kan dette også være en massiv mulighet.
Den fysiske opplevelsen vil alltid være den viktigste på en lufthavn, men det å også være relevant i kundens digitale kundereise, har blitt viktigere de seneste årene. Dette da kundenes forventninger har utviklet seg i retning av å utforske konsepters utvalg før de fysisk besøker lufthavnen, og å kunne forhåndsbestille varer gjennom tjenester som klikk & hent, for å sikre at den fysiske reisen blir så behagelig som mulig. Det å kun kunne konvertere passasjeren til å bli en kunde fysisk på lufthavnen, tilhører fortiden.
Som en del av denne digitaliseringen, har verdien av å kunne eksponere din merkevare til millioner av passasjerer økt, da kjøp gjerne skjer online, selv etter passasjeren har forlatt flyplassen. Dette er en mulighet vi tror morgendagens vinnere vil dra nytte av, gjerne i samarbeid med sterke merkevarer.
Har du en butikk-, restaurant- eller tjenestekjede som du tror kan lykkes på en Avinor-lufthavn? Ta i så fall kontakt med en av våre kategorisjefer, så vil vi komme tilbake til deg.